קטגוריות


חזרה לגוף המקורי שלנו


בריאות, מקורות, מזון איכותי,

31/07/13
נראה שכוונת הבורא, היתה להעניק לגוף את המזון האיכותי והטבעי ביותר, על מנת שישמור על כוחו ומוסריותו כמושל בעולם הזה. המקורות ויחסם למזון טבעי
ורד צבעון-בלכר
 

מסע לבריאות
פרשת בראשית מספרת לנו על בריאת העולם, כשביום השישי ברא א-לוהים את האדם "וייצר ה' א-לוהים את האדם עפר מן האדמה ויפח באפיו נשמת חיים ", "ויברא א-לוהים את האדם בצלמו בצלם אלוהים ברא אותו זכר ונקבה ברא אותם".
מכאן אפשר ללמד רבות על המתנות שקיבלנו מבורא העולם: את הגוף, הנפש, והרוח שהם שלמות האדם. יש קרבה ואחדות בין כל החלקים האלו, ויחד הם מרכיבים את האדם, יצור קדוש הנושא את דמותו של הא-ל. הגוף הפיזי נועד להגשים את הייעוד הרוחני של הנשמה.


מזון איכותי
כוונת הבורא כשברא את גוף האדם להעניק לגוף את המזון האיכותי ביותר, שהוא המזון הטבעי, על מנת שישמור על כוחו ומוסריותו כמושל בעולם הזה. לכן, בתורה כתוב גם מה על האדם לאכול.

בבראשית פרק א פסוק כ"ט כתוב "ויאמר א-לוהים הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת כָּל עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ וְאֶת כָּל הָעֵץ אֲשֶׁר בּוֹ פְרִי עֵץ זֹרֵעַ זָרַע לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה: וּלְכָל חַיַּת הָאָרֶץ וּלְכָל עוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְכֹל רוֹמֵשׂ עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר בּוֹ נֶפֶשׁ חַיָּה אֶת כָּל יֶרֶק עֵשֶׂב לְאָכְלָה וַיְהִי כֵן:". מזונו המקורי והטבעי של האדם הוא מעולם הצומח. על פי דברי התורה, מזון זה משותף לאדם וגם לחיות. הוא מאפיין עולם של שלום והרמוניה, שבו כל היצורים ניזונים בשפע, לא אחד על חשבון השני. רק אחרי המבול בפרשת נוח הותר לאדם לאכול בשר תוך איסורים והגבלות.

המזון המקורי הזה שרובו מהאדמה, הוא המתאים לשמור על הגוף לו אני קוראת "הגוף המקורי". זה הגוף לו אנו ראויים. זה הגוף איתו נולדנו, הוא ייחודי לנו ואין עוד אחד כמותו בעולם. ייחודו של הגוף הוא ראי לייחודה של הנשמה השוכנת בה.
כל מה שאנו מצווים לעשות הוא "ונשמרתם לנפשותיכם "- עלינו לשמור על המתנה שקיבלנו, על גופינו ועל נשמתנו, אותם קיבלנו כפיקדון. ואם נשמור על בריאות ותזונה נכונה ונלך לפי כללי הבריאות הכתובים בתורה, נזכה לחיים ארוכים  ובריאים.

מצד שני - כאשר אנחנו בוחרים לא לשים לב ל"הוראות היצרן" למה שכתוב בתורה, ואוכלים אוכל שאינו בריא לנו, אנחנו מתרחקים מהגוף המקורי שקיבלנו כפיקדון ל120 שנה (במקרה הטוב...) השומן המצטבר מעלים את הגוף מאחורי כיסוי שאינו חלק ממנו. במצב הזה, אנחנו עלולים לחוות קשיים בתפקוד השוטף ובהשגת מטרות החיים, כי דווקא הגוף המקורי, הוא הכלי האידיאלי של הנשמה, דרכו היא מבצעת את משימותיה.

כדי להתחיל לחזור לגוף המקורי, אני מציעה להתבונן בפסוקים הכתובים למעלה מפרשת "בראשית" המתארים את התפריט המקורי של האדם. אנחנו מוצאים שם עשבים, ירקות, ופירות העץ. נשאל את עצמנו: איפה יכולים הפריטים האלה לתפוס מקום בולט יותר בארוחות היום יום שלנו? נחליט על הארוחה שבה נאכל את מנת הפרי והירק, שאותה נוסיף  לתפריט כדי להחל בתהליך החזרה לגוף המקורי שלנו.


תרגול: חיבור למזון הטבעי והאמיתי
בואו נשב ליד השולחן, נתבונן על המזון הצבעוני והאסתטי, נודה לבורא עולם על המאכלים המופלאים שנתן לנו שנאכל על מנת שנהיה בריאים, קלים ואנרגטיים.
ולפני שנאכל את המזון שעל השולחן, נעצור לרגע ונקרא, בשקט ובריכוז, את הפסוקים שבהם מבטא בורא העולם את רצונו, שבריותיו ייזונו מירקות האדמה ומפירות האילן. כך תתעלה הפעולה האינסטינקטיבית של האכילה, לקיום מחושב של רצון ה', לביצוע תוכנית שאותה הטביע הבורא בעולמו.
הידיעה שאכילתנו היא חלק מסדר הבריאה, תעזור לנו לשמור על ההרגלים הנכונים של התזונה כפי שתורתנו מלמדת.


נכתב על ידי ורד צבעון בלכר
127 צפיות


<< למאמר הקודםמאמרים נוספיםלמאמר הבא >>


הוספת תגובה



נעלמו כאבי הראש והבטן הכרוניים. אני מלא אנרגיה והתלהבות מהחיים. אני מרגיש ונראה טוב יותר מאי פעם.

    יורם כהן

הופתעתי לגלות כמה מהר ובקלות יורדים במשקל כאשר קשובים לצרכים האמיתיים של הנשמה ושל הגוף. תודה לך ורד על שיעורים מאלפים, ועל כך שאיפשרת לי למצוא את הייעוד שלי ולהעז ללכת בעקבותיו.

    ברכה ריבלין

ורד צבעון סוחפת לחיים של בריאות ואיזון נפשי ותזונתי

    ד"ר ירון קשטן

כל הזכויות שמורות לורד צבעון | טלפון: 054-5404234 | דוא"ל: [email protected]